Het Schip
Afmetingen
Grootste Lengte 167,68 meter
Grootste Breedte 20,30 meter
Grootste Hoogte 32,80 meter
Diepgang bij volle lading 8,00 meter (voor) 8,60 meter (achter)
Voorstuwingsinstallatie
Het schip wordt voortgestuwd door een rechtsdraaiende vierbladige schroef (diam. 5,6 meter). Deze voortstuwer wordt via een hoge- en een lagedruk stoomturbine en een achteruitturbine gekoppeld aan de schroefas. De voor de turbine benodigde stoom wordt gegenereerd in twee automatisch gestookte ¨Foster Wheeler¨ ketels.
Vermogen
Maximum vermogen 22.500pk
Maximum snelheid 21 mijl per uur
Tonnage
Waterverplaatsing 16.800 ton (volbeladen)
Inhoud Bruto 11.626 BRT
Inhoud Netto 3.487 BRT NT.1BRT=2.83m³
B.O.Z.-Voorraden
Dieselolie 8.860 m³ 1.250 m³ (eigen voorraad)
Avcat 104 m³ 8,4 m³ (eigen voorraad)
Drinkwater 165 m³
Afgiftenposities/Bijzondeheden
Voorschip
1 of 2 zware lasten tot max 1 ton(jackstay)
1a en 2a Lichte lasten tot 250 kg en personeel
Midscheeps
3 en 4 Dieselolie-6 inch slang (PROBE of NATO-B koppeling /Avcat/helicopter -3 inch slang
3a en 4a Lichte lasten tot 250 kg en personeel
5 en 6 Dieselolie-6 inch slang (PROBE of NATO-B koppeling /Avcat/helicopter -3 inch slang
Beide posities zijn om te bouwen tot zware lasten tot max 2 Ton (jackstay)
Op de midscheeps brandstofposities kan ook drinkwater worden afgegeven.Tevens kan hier de eigen brandstof worden opgetopt uit andere tankers.(consoleoperatie)
Achtership/Halfdek
7 of 8 Dieselolie-6 inch slang (NATO-B koppeling
Beter bekend als “slecht weer” positie
Bewapening/Helicopters
Twee 40 mm mitrailleurs.
Twee stuks SRBOC Chaff Lanceerinrichtingen
Helicopters voor transport en operationele taken